Toskánsko a kousek Umbrie. Naše první větší cesta za hranice "na vlastní pěst"

1. a 2.5. Noční přejezd přes Německo s několika vlnami bouřek. Zastavujeme za Innsbruckem. Ráno je stále zakaboněno. Za Florencii nás chytila šílená bouřka až musíme na chvilku zastavit. Odpoledne přijíždíme do Greve in Chianti. Trojúhelníkové náměstí Piazza Matteoti lemuje podloubí s obchůdky. Nabízejí hlavně místní víno, šunku, keramiku a látky, ale i oleje a pohledy. Všude je plno kvěin v květináčích, citroníky s plody. Slyšet je hlavně němčina.

3.5. Vstáváme a stále prší. Vyrážíme směr Sieana, ale cestou máme v plánu několik zastávek. První je Badia a Coltibuono, dříve klášter,  dnes je soukromý. Je tu ubytování, dělají se tu ochutnávky vyhlášeného vína a snad i kurzy vaření. Radda, další zastávka, je krásné malé městečko se spletí úzkých uliček.  Mraky se zvedají a nám se otvírají výhledy na spousty vinic. Castellina, je tu moc hezký jednoduchý kostel a etruské vykopávky. Monteriggioni má dokonale zachované hradby kolem celého města. Na několina místech se dá na hradby vystoupat.  Od jedné brány ke druhé prochází městečkem hlavní ulice. Centrem je náměstí Piazza Roma s kostelem. K věčeru přijíždíme do Sieny, ale ještě stihneme večerní procházku po největších zajímavostech města. Il Campo. Sienský dóm.

4.5. Siena podruhé. Hned u vstupu do města je největší Sienská kašna Fontebranda.  Cestou ke kostelu San Domenico potkáváme průvod kontrád. Bubny, Vlajky, Kostýmovaní vlajkonoši. Sienský dóm ve sluníčku jen září, je nádherný. Jedeme dál a kocháme se toskánskou krajinou. Montalcino je typické městečko na kopci. Je tu pevnost, ve které je vinotéka, jako zhruba v každém třetím domě. Nabízejí samozřejmě zdejší Brunello. Montepulcianem jsme jen profrčeli, protože na parkovišti pro karavany je lunapark. Nocujeme u Lago di Trasimeno.

5.5. Assisi - vstáváme brzy takže si baziliku sv. Františka můžeme vychutnat jen s hrskou dalších turistů a poutníků (později je tu hlava na hlavě). Jsou to vlastně 2 kostely, dolní větší a zdobenější, a horní jednodušší. Na náměstí demontují podium po víkendových slavnostech. Nakukujeme do několika obchodů s místními specialitami. Sýry, které vypadají, že za chvilku odejdou sami, a taky sušené šunky a salámy s tlustou vrstvou plísně. Zkrátka samé lahůdky :o), opravdu chutnají daleko lépe než vypadají. Prochodili jsme celé město, jen s vyjímkou Rocca Maggiore.

Nocujeme ve velmi pěkném kempu. Stání ve stínu borovic a pro Arwenku částečně oplocená venčící louka.